Complexe claims
Op risico gebaseerde reserveringsondersteuning
Ongevallen variëren
Het bepalen van het exacte reservebedrag dat een verzekeringsmaatschappij opzij moet zetten voor een schadeclaim, vooral in het geval van lichamelijk letsel, kan een hele uitdaging zijn. Wat kunnen bijvoorbeeld de financiële gevolgen zijn als een cliënt betrokken raakt bij een auto-ongeluk en een gebroken been oploopt?
Hoe gaan wij te werk?
Na ontvangst van een claim verzamelt onze Kunstmatige Intelligentie onmiddellijk de benodigde gegevens om het verwachte schadebedrag te schatten. Als er informatie ontbreekt, vragen we de schadebehandelaar om de ontbrekende informatie aan te leveren. De voorspelling is gebaseerd op een willekeurig voorspellingsmodel, verrijkt met jarenlange ‘ervaringsgegevens’ van schadebehandelaars. Bovendien verfijnt de feedback van schadebehandelaars de suggesties, zodat de Kunstmatige Intelligentie voortdurend profiteert van de collectieve informatie van haar menselijke collega’s.
Wat betekent dit voor jou?
Onze Kunstmatige Intelligentie werkt nauw samen met haar “menselijke” collega’s en leert van de feedback die ze ontvangt, waardoor de schadebehandelaars meer tijd overhouden voor complexe zaken.
- Nauwkeurigere voorspelling van het schadebedrag
- Snellere schadeafhandeling
- Vermindering van buitengerechtelijke kosten
- Vermijden van wachtlijsten
- Cliënten ontvangen een eerlijk schadebedrag dat is gebaseerd op gegevens en de ervaring van de medewerker
- Schadebehandelaars hebben meer tijd om in klanten te investeren -> hogere klanttevredenheid
- Hogere gegevenskwaliteit en het vastleggen van nieuwe gegevens die inzichten opleveren