Wij lanceren verzekeraars naar de toekomst - Experience Data

Wij lanceren verzekeraars naar de toekomst

Verzekeraars zijn een heus data-walhalla voor data scientists. Maar met al deze data is het soms lastig te bedenken hoe Kunstmatige Intelligentie echt impact kan creëren. In deze blog geven we ideeën over vragen die Experience Data met behulp van machine learning modellen kan beantwoorden.  

Wat kan Experience Data betekenen voor een verzekeringsmaatschappij?  

Verzekeringen zorgen ervoor dat inwoners letterlijk een bepaalde mate van zekerheid voelen, over bijvoorbeeld hun gezondheid, hun auto of hun huis. In Nederland werken volgens het CBS zo’n 60.000 mensen in deze verzekeringssector. En daarbij komt: ze hebben enorm veel data. Van al hun klanten hebben ze gegevens over bijvoorbeeld hun woonsituatie, maar ook over de berekende premies van de afgelopen jaren en de eventuele claims die zijn ingediend. Daarbij komt dan nog de informatie over het product waarover de verzekering gaat, de gegevens over de auto, het huis, het huisdier of de medische geschiedenis. Je kunt je voorstellen dat door al deze data de mogelijkheden voor data scientists oneindig zijn.  

Verzekeringen zijn vaak grote organisaties en bij grote organisaties kan een verandering van koers dan lastig zijn. Zeker wanneer deze verandering richting data-gedreven werken gaat. Want ook al verzamel je als verzekeraar zoveel data, weet je dan ook het antwoord op de vraag: wat is Kunstmatige Intelligentie? En hoe kun je die kunstmatige intelligentie toepassen in het dagelijkse leven van een verzekeraar? Wij bij Experience Data hebben eens een lijstje gemaakt met vraagstukken die wij over de jaren heen beantwoord hebben voor verschillende verzekeringsklanten. En dat allemaal door het gebruik van machine learning modellen, big data visualisaties en de nieuwste ontwikkelingen binnen data science.

Hieronder lees je deze vragen:

Verzekeraars lopen tegen heel wat drempels aan om deze vragen goed te kunnen beantwoorden. Met de juiste focus en door klein te beginnen, valt er op korte termijn heel veel te winnen!

Klaar voor jouw data gedreven toekomst ?

Aarzel niet om contact op te nemen, wij denken graag mee over de beste oplossing

Elke dag opnieuw staat ons team enthousiaste data scientists klaar om jouw data problemen op te lossen, ongeacht hoe complex deze ook zijn.

Thijs de Haas – COO